Vizionarsko smo karanteno prehiteli in napolnili skladišča

Objavljeno na portalu Finance.si

Še letos naj bi v Ljubljani odprli skupno zadružniško skladišče, uvajajo tudi samozavarovalni sklad, da ne bodo odvisni od zavarovalnic, našteva Ivan Drev, direktor Kmetijske zadruge Šaleška dolina.

“Kmetijstvo je posel. Le podjetniški pristop ob vlaganju v razvoj in spoštovanju vseh deležnikov nam zagotavlja, da bomo obstali še prihodnjih 76 let”

pove Ivan Drev, ki vodi Kmetijsko zadrugo Šaleška dolina. Uspešna prodaja tudi med korono, ko so namenili še več poudarka spletni trgovini ter prodaji na drobno z dostavo na dom, jim je zagotovila zelo dobre temelje za uresničevanje letošnjih ciljev. Leto so zaokrožili z 18,623 milijona evrov prihodkov, kar je 12 odstotkov več kot v letu 2019, dobiček pa več kot potrojili. Znašal je 348 tisoč evrov. Namenili ga bodo za vlaganja v razvojne projekte.

Lani so že pridelali prvo jabolčno žganje – brendi Ethos, ki zori v rovih 168 metrov globoko pod zemljo. »Imamo zelo vizionarski upravni odbor, ki nam zaupa in pušča proste roke za velike načrte, da lahko živimo svoje sanje,« zadovoljno pripoveduje Ivan Drev, direktor Kmetijske zadruge Šaleška dolina.

V Ljubljani zadružniško skladišče

Med prvimi je postavitev skupnega zadružniškega skladišča v Ljubljani, s katerim se bodo s svojimi pridelki, še posebej ekološkim mesom, približali ljubljanskim kupcem. Končne lokacije še niso zbrali, Drev pa verjame, da bo odprto še letos.

»V novem predsedniku zadružne zveze Borutu Florjančiču imamo odličnega sogovornika in partnerja. Verjamem, da bomo skupaj našli najprimernejšo lokacijo za skladišče.«

Pravi bum minulega leta je spletna prodaja njihovega ekološkega mesa, ki ga sicer prodajajo že od leta 2010, trenutno pa so največji ponudnik ekološko pridelanega mesa pri nas, za katero zagotavljajo tudi sledljivost. »Pri poslu smo zelo prizemljeni in zato smo šli tudi že pred dobrim desetletjem v oblak,« se nekoliko pošali Drev, ko opisuje uvedbo digitalizacije in njen izjemni pomen. Kupci lahko prek QR-kode na izdelku preverijo, od katerega kmeta je bila živina oziroma čigavo meso bo na njihovem krožniku.

Zagotavljajo višje odkupne cene

Meso odkupujejo od živinorejcev iz Savinjske in Šaleške doline, Koroške, s Kozjanskega, Pohorja in iz Zasavja, prodajajo pa pod blagovno znamko Ekodar. Aprila lani se je spletna prodaja ekološkega mesa podvojila, pred poletjem potrojila, jeseni pa se je prodaja dvignila za kar 735 odstotkov. Tako po spletu prodajo za dober milijon evrov ekološko pridelanega mesa. »Moji sodelavci, ki so odgovorni za razvoz mesa, vstajajo že ob treh zjutraj, da imajo kupci po Sloveniji pravočasno dostavo. V vseh teh letih nismo imeli niti ene reklamacije,« poudarja Drev pomen hladne verige, ki jo torej zagotavljajo sami.

 

Rast prodaje ekološko pridelanega mesa dokazuje, da slovenski kupec vse bolj ceni kakovost kljub nekoliko višji ceni. Ekološko pridelano meso je namreč dražje, kar pomeni, da lahko višjo odkupno ceno zagotavljajo tudi rejcem. »Za teletino rejci dobijo v povprečju od 15 do 18 odstotkov več, za govedino pa desetino več,« pojasnjuje direktor zadruge. »Smo dobri plačniki in račun poravnamo najpozneje v 30 dneh. Pri plačni disciplini želimo biti zgled.«